Tuesday, August 23, 2011

Workshop Blue Rhapsody





Vorige maand schreef ik al dat ik tijdens mijn vakantie in Bonn/Duitsland een workshop heb gevolgd bij Das Perlament van Petra Tismer. Ik was wel gecharmeerd van wat ik zag op de website en hoe lang het wel niet zou duren zo'n workshop. Maar liefst 5 uren en dat is maar een fractie van de tijd die je echt nodig hebt.

In de winkel zocht ik samen met degene die de workshop gaf, Marlene Ottersbach, de nodige materialen en kleuren. Meer dan de helft heb ik niet gebruikt, want je ziet zoveel mooie spullen dat je toch veel meer koopt dan nodig! En van sommige rocailles en delicas neem je maar een grammetje.

Verschillende technieken werden gebruikt om de blaadjes en bloesems te maken, zoals peyote, herringbone, brickstitch. Van alle losse onderdelen wordt een compositie gemaakt naar eigen wens. De ketting is een spiral rope.

Ik vond het een vrij intensieve workshop en ben heel tevreden over het uiteindelijke resultaat. 

1 comment:

  1. Hi Marie,
    Zit je lekker weer op je zonnige eiland?!
    Wat maak je prachtige sieraden! Leuk, zo'n workshop. Liefs, Anouk

    ReplyDelete